info@mias-koreskole.dk

Køreteknisk Anlæg

Inden du kan komme til køreprøve, skal du på køreteknisk anlæg (glatbane). Her skal du gennemføre nogle øvelser i køreteknik; først på tør vej og efterfølgende på glat vej. Her er tale om øvelser, der kan være dig til stor hjælp, når du fremover skal køre i egen bil. Du kan på køreteknisk anlæg godt forberede dig på at få et par gode snurreture.

På køreteknisk anlæg kommer du til at prøve forskellige manøvrer på både tør og glat vejbelægning. Meningen er at du skal få kendskab til nogle grundlæggende fysiske forhold, som hjælper dig til at forstå vigtigheden af at hastigheden, styringen og bremsning tilpasses efter forholdene. Samtidig skal du opnå færdighed i at kunne kontrollere bilen under moderat hastighed i visse kritiske situationer.

Alle bilerne har radio, så instruktøren kan få kontakt til eleverne under kørslen og omvendt.
Hej! Send os en besked nedenfor, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt. Bedste hilsner Mia
Tak for din henvendelse. Jeg vender tilbage hurtigst muligt.
Ups! Noget gik galt. Prøv igen eller skriv til mig på mail info@mias-koreskole.dk